A warm welcome to IZI’s family

Ken jij IZI al? Het is de CPM calculator van Mediahuis Connect. IZI is easy. De tool is eenvoudig en handig opgebouwd en helpt je om op een makkelijke manier een indicatie van het CPM tarief van een display- of videocampagne te bekomen.

IZI
Noem IZI gerust de neutrale mascotte van de CPM calculator. Hij neemt afhankelijk van de doelgroep die je met een digitale campagne wil bereiken, een andere gedaante aan. Is IZI een “Mover”, een “Silver Fox” of eerder een “Millennial”? Maak hier kennis met IZI’s familie en misschien vormt één van hen wel het ideale segment om jouw digitale campagne op onze nieuwssites aan uit te leveren.

 

Meet IZI’s family



 

1) Culture Lover: De Culture Lover leest maandelijks de meeste artikels over allerlei culturele activiteiten (tentoonstellingen, allerlei soorten concerten, cultuur algemeen, kalenders met overzichten van culturele activiteiten, ...). Alle Culture Lovers verzameld, zijn goed voor zo’n 304.000 surfers per maand waarvan 51% mannen zijn.
 

2) Foodie: De Foodie leest maandelijks de meeste artikels over eten en drinken (nieuwe trends in koken, nieuwe producten, leuke adresjes, ...). 56% van de Foodies zijn vrouwen. Alle Foodies samen vormen een totaal van 263.000 surfers op onze nieuwssites.
 

3) Music Lover: De Music Lover leest de meeste artikels per maand over concerten, festivals en muziek. Dit laatste kan van allerlei genres zijn: van klassiek tot pop of techno. In totaal zijn de Music Lovers goed voor zo’n 366.000 bezoekers waarvan 47% mannen zijn.
 

4) Car Lover: De Car lover is een autoliefhebber pur sang lezen het meeste over alles wat met auto’s te maken heeft. Het is geen verrassing dat 58% van dit segment mannen zijn. Alle Car Lovers samen vormen 514.000 surfers op onze nieuwssites.
 

5) Traveller: De Traveller is een absolute reisfanaat want hij bekijkt de meeste artikels over reizen en vakantiebestemmingen per maand. In totaal zijn dat zo’n 284.000 surfers. 53% van hen zijn vrouwen.
 

6) Sports fan: De Sports fan is een échte sportliefhebber: hij bekijkt de meeste pagina’s over sport in de meest brede zin van het woord. Meer dan 605.000 van onze bezoekers zijn Sports fans waarvan 69% mannen.
 

7) Soccer Fan: De Sport football fan leest de meeste artikels op de voetbalsecties van onze nieuwssites of artikels met voetbal tags. De grootte van dit segment? Ongeveer 426.000 surfers per maand waarvan 70% mannen.
 

8) Investor: De Investor wil zaken doen want hij leest de meeste pagina's per maand op standaard.be/biz. De Investor vertegenwoordigt 339.000 maandelijkse bezoekers. 63% van hen zijn mannen.
 

9) Energy Enthousiasts: Het segment “Energy Enthousiasts” verzamelt alle surfers die minstens 5 pagina’s per 3 maand lezen over energie, kernenergie of groene energie. Het volledige segment omvat 224.000 surfers (3% van onze bezoekers), waarvan 69% mannen zijn.
 

10) Multimedia Lover: De Multimedia Lover heeft bijzonder veel interesse in technologie, nieuwe media en bijhorende toepassingen, want hij bekeek de laatste maand de meeste pagina’s op de sectie nieuws/consument/multimedia op nieuwsblad.be en de sectie Biz en Mobilia op standaard.be. Ongeveer 366.000 van onze bezoekers zijn Multimedia Lovers. 56% onder hen zijn mannen.
 

11) Fashion Lover: De Fashion Lover houdt van mode want bekijkt de meeste pagina’s per maand in de modesecties van onze nieuwssites en van JaniTV.be. Zo’n 350.000 surfers zijn Fashion lovers, waarvan 65% vrouwen zijn.
 

12) Health Fanatic: De Health Fanatic wil een lang leven, want hij leest de meeste artikels per maand op de fit en gezond secties van onze nieuwssites en op gezondheid.be. 60% is vrouwelijk. Alle Health Fanatics samen vormen 273.000 van onze surfers.
 

13) Parents with Children: Parents with children zijn ouders die de laatste maand de meeste pagina’s bekeken hebben op de “mama” secties van nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be. 66% zijn vrouwen. Het volledige segment vertegenwoordigt 500.000 maandelijkse bezoekers.
 

14) Sports – Cycling Fan: De Sports – Cycling Fan zijn de wielerfanaten, met andere woorden de 20% surfers die afgelopen maand de meeste pagina’s bekeken over wielrennen. Ze zijn samen goed voor zo'n 542.000 maandelijkse bezoekers voor 66% bestaande uit mannen.
 

15) Millennial: Het segment van de “Millennial” verzamelt al onze surfers tussen 17 en 37 jaar. Samen zijn ze goed voor 577.000 bezoekers op onze nieuwssites. 64% van onze Millennials zijn vrouwen.
 

16) Interior Lover: De Interior Lover leest de meeste artikels per maand over alles wat met interieur, design of wonen te maken heeft. 60% zijn vrouwen. Alle mannelijke en vrouwelijke Interior lovers samen vormen 225.000 bezoekers.
 

17) Job Seeker: De Job Seeker is op zoek naar een nieuwe job, want bezocht de voorbije maand de meeste pagina’s op jobat.be. 71.000 surfers, zijn Job seekers, waarvan 55% vrouwen zijn.
 

18) Movie Lover: De Movie Lover bekijkt per maand de meeste pagina’s over films en filmnieuws. In totaal zijn dat 41.000 surfers. 51% zijn mannen.
 

19) Mover: De Movers zijn de verhuizers onder ons. Het zijn mensen die per maand de meeste pagina’s bekijken op Zimmo.be. Samen zijn ze met zo’n 360.000 surfers. 60% van hen zijn vrouwen.
 

20) Silver fox: De Silver fox verzamelt alle mannen en vrouwen van 55 jaar of ouder die op onze websites surfen.
 

21) Living in Ghent: Het segment “Living in Ghent” verzamelt alle surfers op onze sites, man of vrouw en van alle leeftijden, die in Stad Gent wonen.
 

22) Female 18-34:  Het segment “Female 18-34” spreekt voor zich en verzamelt alle vrouwelijke surfers tussen 18 en 34 jaar op onze sites.
 

23) Male 35 – 45 jaar: Het segment “Male 35-45” verzamelt alle mannelijke surfers tussen 35 en 45 jaar op onze sites.

 

En dit is niet alles. IZI’s familie breidt snel uit. Ontdek al onze mogelijke segmenten op http://cpm-calculator.mediahuisconnect.be en kom meteen ook het CPM tarief van een potentiële campagne te weten.

Hoe bouwen we deze segmenten?
De segmenten worden op verschillende manieren bekomen. De meest eenvoudige manier is op basis van socio demografische gegevens die dankzij het aangemelde bereik van onze surfers verzameld worden (leeftijd, geslacht, geografische gegevens). Denk maar aan het segment “Living in Ghent” of “Silver fox”.

Daarnaast kunnen er ook segmenten gebouwd worden dankzij het gedrag van surfers op onze sites (zowel nieuwssites als classifieds sites): dat gebeurt door het leesgedrag van surfers in verschillende secties op de sites enerzijds en door middel van geselecteerde keywords op artikelniveau anderzijds. Zo leest de  “Foodie” bijvoorbeeld de meeste pagina’s per maand over eten en drinken op de foodsectie van nieuwsblad.be, gva.be en hbvl.be (she/food), de sectie “culinair” op standaard.be en artikels op onze sites met de tags “koken”, “resto”, “restaurant” en “culinair”.

Tot slot is het ook mogelijk om een eigen IZI te maken. Op basis van informatie over leeftijd, geslacht, geografie én ook surfgedrag kan je als adverteerder een eigen doelgroep op maat van een campagne samenstellen.
 

Wil je meer informatie? Contacteer dan jouw vast aanspreekpunt . Hij of zij helpt jou graag verder.

cpm-calculator.mediahuisconnect.be